måndag 28 maj 2012

Eragon - Christopher Paolini


En dag när Eragon är ute och jagar så hittar han en väldigt fin och speciell blå sten som sedan visar sig vara ett drakägg. Han döper sin drake till Saphira och från den dagen Eragon rörde vid Saphira för första gången blev deras öden sammanflätade med varandra för all framtid.

Eragon är en fattig bondpojke som bor hos sin fosterfar ute i skogen. Hans föräldrar lämnade honom där när han var så pass liten att han inte kommer ihåg dem. Eragon verkar vara en envis och bestämd pojke men som är ganska försiktig med vad han gör. Jag tycker han verkar mycket modigare än många andra människor i byn där han bor.

Jag läser väldigt sällan fantasy böcker och tänkte göra det nu bara för att variera mig men jag blev inte alls lika förtjust i den här boken som alla andra verkar ha blivit. Jag tyckte den var ganska tråkig och det hände inte så mycket förrän efter ungefär 300 sidor. Jag tycker mycket bättre om böcker som är mer verkliga och lite mer lättsamma att läsa. Men jag vet att det är otroligt många som verkligen älskar den här boken så om du gillar fantasy så tycker jag absolut att du ska läsa Eragon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar