lördag 2 juni 2012

Åse - Denise Rudberg

Den här boken handlar om Åse som har en inredningsbutik tillsammans med sin syster Mathilde. Systrarna står varandra otroligt nära och berättar allt för varandra. Eller det var i alla fall vad Åse trodde...

I början tyckte jag att den här boken bara var tråkig och det kändes lite som om jag satt och läste om en kvinna som hade en för tidig 40- års kris. Det blev lite för mycket att läsa om hur en nästan 40 årig tjej som går ut på puben och super sig full och är otrogen mot sin super "häftiga" pojkvän... Allt var bara för mycket och jag höll på att lägga av med boken, men efter ungefär hundra sidor började det hända saker på riktigt och jag kunde sitta och gotta mig i hennes miserabla liv... Det var lite kul faktiskt haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar