lördag 9 juni 2012

Dash och Lilys utmaningsbok - Rachel Cohn och David Levithan

Eftersom att den här boken är min absoluta favoritbok för tillfället så förtjänar den, den bästa beskrivningen så därför har jag valt att kopiera ifrån adlibris.com.

Tänk dig följande:

Du går omkring i din favoritbokhandel och tittar i hyllorna. Du kommer till avdelningen där en av dina favoritförfattares böcker står, och där, inklämd mellan de oerhört välbekanta bokryggarna, tittar en röd anteckningsbok fram.
Vad gör du då?
Jag tror det är självklart:
Du tar ut den röda anteckningsboken och öppnar den.
Och sedan gör du precis vad den säger åt dig att göra.

Som jag skrev ovan så är det här min favoritbok just nu och det är nog för att jag älskar ämnet. Jag menar jag tycker själv att det skulle vara så himla coolt om jag själv skulle hitta en anteckningsbok med utmaningar. Enda sedan jag läste den här boken för första gången så har jag haft som en slags dröm om att få lära känna en person på samma sätt som Dash och Lily fick lära känna varandra.

Boken utspelar sig dock under julen så det är inte den sommrigaste boken som går att läsa men om man kan bortse från det så rekommenderar jag den här boken starkt.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar