söndag 30 september 2012

Bröllopsfixaren - Marita Conlon-McKenna

Maggie Ryan är expert på att para ihop saker och ting. Hon har tre stycken döttrar, och självklart så kan hon inte låta bli att försöka para ihop dom med tre stycken män. Dom ska helst vara snygga, smarta, trevliga.

Maggie Ryan som boken handlar om känns lite som en över, över, över beskyddande mamma. Jag menar hon kan inte låta ödet eller vad det nu är som bestämmer vem man blir tillsammans med bestämma åt hennes döttrar. Utan hon ska försöka hitta kandidater men såklart så blir det inte alls riktigt som hon tänkt sig. Men ändå så blir allt så bra.

Jätte härlig bok, lite förvirrande till en början, för olika kapitel handlar om olika människor men nästan som med alla böcker så blev den mycket bättre när jag "lärde känna" personerna. Jag har läst en annan bok utav Marita Conlon-McKenna som heter En liten hattaffär på hörnet (en av mina absoluta favoritböcker!) Så förstå hur glad jag blev när jag såg den här boken stå i affären!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar