söndag 21 oktober 2012

Som om jag frågat - Johanna Lindbäck

Johanna Lindbäck har skrivit flera av mina favoritböcker så jag vart jätte glad när jag såg att hon skrivit en ny. Tyvärr var den inte lika bra som jag hade hoppats på....

När John börjar nian så berättar han föräldrar att dom ska flytta isär för ett tag. Dom ska ta en "paus". "Bara för att prova". Ingenting är kul längre, fotbollen lockar inte längre och han tycker inte det är speciellt kul att hänga med sina kompisar längre. Som pricken över I får John veta att hans bästa kompis Lukas har blivit tillsammans med Johns barndomsvän Saga...

Jag tyckte boken var lite deprimerande och den fick inte riktigt någon vändpunkt utan hade ungefär samma stil genom hela boken. Det hände inget nytt utan man kunde nästan förstå vad som väntade. Jag vart jätte besviken för Johanna Linbäcks andra böcker är så otroligt bra.








Såg precis att jag inte gjort någon recension på Välkommen hem ännu och den har jag ju läst hur många gånger som helst? Knäppt... Aja det kommer en inom kort!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar