torsdag 6 december 2012

Vampyrens märke - P. C. Cast & Kristin Cast

Jag har önskat mig massa böcker i födelsedagspresent och har då insett att det vore smart om jag låter bli att läsa någon av dom böckerna. Så jag letade igenom min bokhylla och hittade en bok som jag tyckte lät fruktansvärt töntig. Men sen bestämde jag mig ändå för att ge den en chans och det visade sig att den faktiskt var riktigt bra.

Allt du har fått för dig om vampyrer i filmer eller böcker måste du strunta helt i om du inte ska bli helt förvirrad. För att bli vampyr i den här boken behöver du bli märkt utav en vampyrspårare. Du får ett märke i pannan som visar att du är påväg att bli vampyr.
Zoey, som den här boken handlar om, blir märkt och för att överleva förvandlingen måste hon flytta till nattenshus, som är en skola för vampyrer. Hon behöver lämna allt från sitt gamla liv bakom sig och börja om.

Få inte förutfattade meningar! Den ÄR bra faktiskt. Det är en serie och jag tror att det finns tolv böcker. Jag har än så länge bara läst två men jag har fastnat för den här serien och lär läsa resten också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar