lördag 4 augusti 2012

Tillsammans, Tredje boken – Denise Rudberg


Tillsammans är en serie bestående av tre stycken böcker. Jag skulle tro att dom går att läsa i oordning men det skulle nog bli ganska förvirrande så jag rekommenderar att läsa dom i ordning!

Den här boken handlar om när Theresa, Jakob och Alexander som är på resa i Frankrike med sina respektive familjer. Men som i nästan alla böcker så blir inte sommaren riktigt som någon hade tänkt sig…

När jag såg att tredje boken hade kommit ut så kastade jag mig över den och lånade den. Den har ganska stor text och den har bara 150 sidor så jag läste ut den på några timmar men gud vad jag tycker om den här serien. Det är skönt att bara kunna läsa och ändå känna igen sig lite lagom mycket i vad som skrivs. Ibland tycker jag det kan kännas som om författaren förfinar eller förvärrar en tonårings liv. I den här boken känns det mer som att Denise Rudberg låtit Theresa, Alexander och Jacob vara precis vad dom är, tonåringar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar